luni, 17 februarie 2020

Media romaneasca incotro?

Citeam deunazi la Krossfire un articol interesant Branduri moarte din media romaneasca si ma intrebam daca nu cumva cauza declinului suntem chiar noi, publicul ce am migrat catre internet? Recunosc ca la televizor nu ma mai uit in mod activ de cativa ani buni. Nu-mi aduc aminte ultima oara cand m-am asezat in fata televizorului, la ora fixa, sa nu pierd emisiunea x sau filmul y (exceptie fac cateva transmisiuni sportive live). Informatiile mi le iau de pe net (stiri si bucati relevante din emisiuni), filmele le vad pe dvd fara reclame si la ora la care imi convine. Culmea e ca, desi nu deschid tv-ul cu saptamanile, aflu cam tot ce se intampla pe sticla. Subiectele fierbinti se dezbat pe bloguri, fazele tari se vad pe youtube, stirile circula rapid si viral. Emisiunile tv romanesti sunt, in mare majoritate, inspaimantator de proaste, cu prea multe vedete inchipuite, circ si continut de prost gust. Blogosfera face misto de ele, in timp ce mitul jurnalistului/vedeta/om de televiziune se darama. Practic, asistam la o inversare de roluri intre online si offline. Acum cativa ani, internetul era considerat un canal lipsit de credibilitate si profesionalism, cel mult o sursa de informatii neorganizate, amuzante etc. Astazi, pentru multi dintre noi, readerul a devenit principalul canal de stiri iar o mina de bloggeri talentati pot fi mai credibili decat multi jurnalisti mediatizati. Asa cum Chris Anderson, red. sef de la Wired, spunea intr-un interviu recent, misiunea oamenilor de media este sa gaseasca oportunitatile comerciale in peisajul online amatorial si sa creeze productii de valoare pentru care publicul ar fi dispus sa plateasca (direct sau prin atentie, adica monetizarea audientei prin publicitate). Cu alte cuvinte, in loc sa coboare tot mai mult stacheta in cautarea unui senzational indoielnic, media traditionala autohtona si-ar putea folosi resursele pentru a realiza continut de valoare pentru publicul de internet, adaptand formate si cooperand constructiv cu creatorii de continut. Daca si cum se va intampla asta, ramane de vazut…

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu